Strona główna

Dane i fakty

Starty Roberta w sezonie 2007

Biografia Roberta Kubicy

Wywiad z Kubicą

Wypadek Roberta Kubicy

Klasyfikacje F1

Filmy z Kubicą

Galeria zdjęć

Linki

Bramka SMS

Wypadek Roberta Kubicy

Motywacja oceny celującej


Witaj na mojej stronie internetowej poświęconej Robertowi Kubicy - pierwszemu polskiemu kierowcy Formuły 1. Stworzyłem ją na potrzeby lekcji informatyki. SERDECZNIE ZAPRASZAM!


Młody Kubica w gokarcie

Robert Kubica urodził się 7 grudnia 1984 roku w Krakowie. Przygodę z motoryzacją rozpoczął dość wcześnie, bo już w wieku niespełna 4 lat. W krakowskim salonie mały Robert wypatrzył spalinową miniaturkę samochodu terenowego. Rodzice długo nie chcieli się zgodzić, ale w końcu autko o mocy kilku koni mechanicznych stało się pierwszym pojazdem Roberta. Slalomy wokół butelek ustawionych na podwórku szybko przestały wystarczać i ojciec Roberta sprawił mu pierwszego w życiu gokarta. Mały kierowca był jeszcze zbyt młody na starty w zawodach (w Polsce trzeba mieć ukończone 10 lat, by rozpocząć karierę w kartingu), więc chwilowo musiały wystarczać treningi. Codziennie po szkole ojciec zabierał Roberta na tor kartingowy w Częstochowie.

Systematyczne treningi zaowocowały z chwilą rozpoczęcia przrz Roberta Kubicę kariery zawodniczej. Podczas trzech lat startów w naszym kraju Robert zdobył sześć tytułów mistrza Polski.Skoro udało mu się zdobyć co tylko można było zdobyć w Polsce, ojciec Roberta podjął decyzję o podbiciu Europy. Wybór padł na Włochy, kraj z najsilniejszą ligą kartingową świata. Kubica już w pierwszych startach pokazał się z bardzo dobrej strony i szybko dostał propozycję startów w ekipie fabrycznej.

Kubica

W 1998 r. Robert Kubica zdobył kartingowe mistrzostwo Włoch jako pierwszy cudzoziemiec w historii zawodów. Na dokładkę młody Polak został wicemistrzem Europy i wygrał prestiżowe zawody Monaco Kart Cup rozgrywane na fragmencie słynnego toru Formuły 1. Rok później obronił mistrzostwo Włoch, dorzucił mistrzostwo Niemiec oraz wygrane w zawodach Monaco Kart Cup, Margutti Trophy oraz Elf Masters w paryskiej hali Bercy. W sezonie 2000 Robert wywalczył czwarte miejsca w mistrzostwach Europy i Świata. Pod koniec tego sezonu Kubica zaliczył już pierwsze testy w samochodach - w Formule Renault 2000. Pierwszy sezon startów w samochodach przyniósł Kubicy pierwsze w karierze pole position w wyścigach samochodowych i angaż w RDD. W sezonie 2002 Robert wygrał cztery wyścigi i wywalczył tytuł wicemistrza Włoch w Formule Renault, a w serii Eurocup uplasował się na siódmym miejscu. Pod koniec sezonu Robert wystartował gościnnie na brazylijskim torze Formuły 1 - Interlagos, gdzie zdobył pole position i odniósł zdecydowane zwycięstwo.

Kubica - Renault

Awans do Formuły 3 został opóźniony przez wypadek drogowy, w którym jadący jako pasażer Kubica doznał złamania ręki. W spóźnionym debiucie na torze Norisring, z osiemnastoma śrubami w złamanym dwa miesiące wcześniej ramieniu Robert Kubica odniósł wspaniałe zwycięstwo na oczach 126 tysięcy kibiców. Skrócony sezon w Formule 3 Robert zakończył na 12. miejscu w klasyfikacji. Końcówka sezonu znów była udana: Robert zwyciężył w ulicznym wyścigu Sardinia Master, dobrze zaprezentował się także w prestiżowych wyścigach w Macau i Korei (piąte miejsce). Drugi sezon w mistrzostwach F3 Euro Series, spędzony w barwach fabrycznej ekipy Mercedesa, Robert zakończył na siódmej pozycji. W rozgrywanym w Macau Pucharze Interkontynentalnym FIA zdobył pole position, pobił rekord toru i zajął drugie miejsce. Wyścig ten uważany jest za nieoficjalne mistrzostwa świata Formuły 3.

Kubica w bolidzie BMW Sauber

Udane testy w zespole Epsilon Euskadi, startującym w Formule 3,5 w ramach World Series by Renault, zaowocowały kontraktem na sezon 2005. Już pierwszy wyścig, w belgijskim Zolder, pokazał, że Robert mimo młodego wieku i braku doświadczenia w startach tak mocnymi samochodami doskonale daje sobie radę ze starszymi, bardziej doświadczonymi i utytułowanymi kolegami. Wygrał drugi wyścig w Zolder i objął prowadzenie w punktacji. W sezonie 2005 jeszcze trzykrotnie zwyciężał i w portugalskim Estoril sięgnął po mistrzowski tytuł. W listopadzie po raz trzeci w swojej karierze wziął udział w prestiżowym wyścigu Formuły 3 w Macau, gdzie zajął drugie miejsce. Dwa tygodnie później Robert Kubica w nagrodę za zdobycie mistrzowskiego tytułu World Series by Renault odbył po raz pierwszy testy w Formule 1 w zespole Renault F1 Team. Wyniki uzyskane przez Polaka wywarły duże wrażenie w środowisku Formuły 1. Trzy tygodnie później Robert Kubica podpisał kontrakt z BMW Sauber F1 Team, na mocy którego w sezonie 2006 będzie pełnił funkcję kierowcy testowego a w ramach weekendów Grand Prix jego zadaniem był udział w piątkowych sesjach treningowych oraz funkcja kierowcy rezerwowego.

Mozna Włochy podium

W 2006 roku Robert podczas GP Węgier zadebiudował w wyscigach F1, jako kierowca etatowy - zajął siódme miejsce, lecz został zdyskfalifikowany z podwodu zbyt lekkiego bolidu. Podczasz GP Włoch, Robert zajął trzecie miejsce.
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.